Yrityksen 7 kuolemansyntiä – ja 101 vinkkiä kääntää ne kilpailueduiksi
Tee tuotteestasi ja palvelustasi asiakkaan haluama
- Myynti vaikeata – kauppojen saaminen alkaa jo stressata.
- Jokaisen kaupan tekeminen on vääntöä.
- Kaupan saanti tosi vaikeata. Ei tahdo millään löytyä sellaisia perusteluja, jotka uppoaisivat asiakkaisiin.
- Asiakkaat eivät halua maksaa kunnon hintaa. Saamme kuulla jatkuvaa marinaa hinnoistamme. Moni asiakas jättää jopa ostamatta.
- Asiakkaat valittavat aina hinnasta.
- Miksi asiakkaat ostavat kilpailijoilta, vaikka meidän tuotteemme ovat parempia? Tuntuu, kuin kukaan ei haluaisi meidän tuotteitamme. Mitä asiakkaat eivät ymmärrä?
- Asiakkaita on aivan liian vähän
- Annan tälle kaikkeni. En ikinä opi myymään.
- Unelmasi alkavat jäädä kauaksi
- Saatat ajatella, että ehkä annan olla tai tyydyn nykyiseen tilanteeseen.
- Miten yrittämisesi ja työsi muuttuisivat, jos nämä asiat olisivat selvästi paremmin?
Olen ollut samassa tilanteessa kuin sinä. Aloin sitten opiskella asiakkaiden käyttäytymistä ja tapoja tehdä valintojaan ja kokeilla saamiani ideoita. Hämmästyin, kuinka paljon helpommiksi kauppojen ja kunnon hinnan saaminen uusilla tavoilla tulivat – eivätkä uudet ajatukset olleet vaikeita. Itse asiassa kyse on vain asiakkaan ymmärtämisestä ja yrityksen toimintojen sovittamisesta siihen.Tein monia virheitä, ymmärsin monia asioita väärin ja ennen kaikkea asennoiduin yrityskeskeisesti, en asiakaslähtöisesti. Luin monia kymmeniä huippukirjoja aiheesta ja tein siitä väitöstutkimuksen, jossa löysin mallin asiallaan tavasta tehdä valintansa. Sovelsin mallia omassa liiketoiminnassani samoin kuin monissa muissa, konsultoimissani yrityksissä, ja se toimi uskomattoman hienosti.
Tässä eräitä oivalluksiani:
- pienillä epätäsmällisyyksillä karkotamme asiakkaita
- asiakas ei ymmärrä saamaansa hyötyä ja siksi tuote tai palvelu tuntuu kalliilta
- ostaminen tuntuu asiakkaasta hankalalta
- luullaan tuote tai palvelu todellista paremmaksi
- viestintä ei osu oikein asiakkaisiin, jollin se ei tehoa
- omassa toiminnassa on liikaa sähläystä
Et arvaakaan, millaista on pyörittää asiakkaille mieluista liiketoimintaa
Sinun ei tarvitse lukea kymmentä tuhatta sivua aiheesta, sillä olen koonnut tärkeimmät asiat yhteen kirjaan ja listannut siihen käytännön keinot toiminnan kehittämiseksi.
Saat
- kuvaukset haasteista ja niiden syistä
- perusteet siitä, miten ne kannattaisi tehdä paremmin
- 101 käytännön keinoa parantaa toimintaa
- se lisää tuotteesi ja palvelusi haluttavuutta
- asiakas on valmiimpi maksamaan kunnon hinnan
- asiakas tulee tyytyväiseksi ja siksi uudelleen
- sana erinomaisuudestasi leviää
- ja tietenkin tuo kaikki vaikuttaa dramaattisesti tulostasi parantavasti – ja mitä mahdollisuuksia se tuo sinulle itsellesi.”
- Saamiani palautteita:
- ”kate parantunut, kun opimme osoittamaan asiakkaalle, mitä hän hyötyy”
- ”asiakastyytyväisyys selvästi parantunut, kun kehitimme prosessimme asiakkaan omien toimintatapojen mukaan”
- ”tuotteita alettu kehittää eri näkökulmasta – on opittu selvittämään, miten asiakas ajattelee”
- ”nyt ymmärrän asiakkaita paremmin”
- yksi testilukijoistani luonnehti kirjaa ”Menestyvän yrityksen käyttöohjeeksi”.
”Yrittäjä ja yritysjohtaja!
Kokemukseni perusteella ja itsekin yrittäjänä tiedän, että sinä olet alasi todellinen ammattilainen ja rautainen osaaja. Ajattele, jos saat asiakkaankin huomaamaan sen. Ja mitä siitä seuraa:
- se lisää tuotteesi ja palvelusi haluttavuutta
- asiakas on valmiimpi maksamaan kunnon hinnan
- asiakas tulee tyytyväiseksi ja siksi uudelleen
- sana erinomaisuudestasi leviää
- ja tietenkin tuo kaikki vaikuttaa dramaattisesti tulostasi parantavasti – ja mitä mahdollisuuksia se tuo sinulle itsellesi.”
Saat nyt kirjan ”Yrityksen 7 kuolemansyntiä – ja 101 vinkkiä muuttaa ne kilpailueduiksi” E-kirjana hintaan 25,- euroa (paperikirja 35,- + toimituskulut), kun toimit heti.
Osta kirja nyt painamalla alla olevaa osta-nappulaa. Maksat tuvallisesti verkkopankkitunnuksillasi tai luottokortillasi. E-kirjan saat välittömästi (paperikirjan toimitus kestää 2 – 3 arkipäiovää).
Terveisin
Harri KarkkilaTKT, asiakaslähtöisyyden asiantuntija
PS. Kirjalla on täysi 14 päivän rahat takaisin takuu. Jos et olisi tyytyväinen kirjaan, lähetä siitä sähköposti minulle osoitteeseen harri.karkkila (at) plusbox.fi, niin hoidan rahojen palautuksen.
Olen Harri Karkkila (tekniikan tohtori). Olen toiminut useiden yritysten – isojen ja pienien – johtotehtävissä, tutkinut strategista johtamista ja asiakkaan päätöstekijöitä ja väitellyt aiheesta. Arvosuhde-malli on kehittämäni. Olen myös kehittänyt työkaluja eri tekijöiden löytämiseksi.
Toimin asiantuntijana ja kouluttajana Plusbox Yritysvalmennuksessa.
Kysy lisää harri.karkkila@plusbox.fi