Nyt on todellinen tilaisuus luoda perusta loistavalle tulevaisuudelle; hanki uusia asiakkaita ja tee heidät onnellisiksi

Autoalalla Suomessa tapahtuu; uusien autojen myynti kasvaa, romutuspalkkiot, autojen käyttäjien asenteet ovat muuttumassa (käyttövoima, käyttötapa, omistaminen jne.). Tällaisissa tilanteissa asiakkaat ovat tyypillisesti valmiimpia vaihtamaan toimittajaa (palvelun tuottajaa ja ostopaikkaa). Nyt on siis mahdollista hankkia uusia asiakkaita.

Kehotän hankkimaan uusia asiakkaita, vaikka aina paasaan siitä, että vanhat asiakkaat ovat paljon kannattavampia (viisi kertaa niin kannattavia kuin uudet). Mutta ajatukseni on tässä se, että jos saat uusia asiakkaita ja ANNAT heille ERINOMAISEN KOKEMUKSEN, saat heidät tulemaan toiste ja siten ”vanhoiksi” ja kannattaviksi asiakkaiksi.

Ota siis markkinointiin tämän päivän ajattelun henki, uusia tuulia ja varmista ennen markkinoinnin alkua, että asiakkaan kokemus – niin automyynnissä kuin ja ennen kaikkea jälkimarkkinoinnissa – tulee erinomaiseksi. Varmista siis, että asiakkaan polku teidän yrityksessänne on mukava, helppo, houkutteleva ja auttava, ihmiset sen varrella (asiakaspalvelussa) saavat positiivisia tunteita aikaan ja osaavat hommansa (asiakkaan näkökulmasta). Niin yksinkertainen on menestymisen kaava nykyisessä autoliiketoiminnassa (vahva yksinkertaistus, sillä toki on myös kysymys automerkeistä, resursseista, sijainnista, johtamisesta jne.).

  • Varmista, että asiakas saa hyvän ensivaikutelman kaikissa ensikohtaamisissa
  • Kehitä asiakastilasi asiakkaalle selkeiksi ja mieluisiksi
  • Paranna asiakaspalveluhenkilöiden osaamista erityisesti asiakkaan kokemuksen kehittämisessä
  • Varmista toiminnallinen laatu, aikataulujen pitävyys yms
  • Selvitä asiakkaiden tuntemuksia, toiveita ja tyytyväisyyttä ja korjaa tyytymättömyyden tekijät
  • Helpota asiakkaan pääsyä korjaamolta ja korjaamolle – jos sinne yleensä täytyy asiakkaan itsensä tulla (pelkkä auto)
  • Hyödynnä digitaalisuutta – ajanvarauksissa, tiedonsaannissa, markkinoinnissa…

Eli johda, valmenna, kouluta, mittaa …

MUISTA; uusi mahdollisuus on mahdollisuus ainoastaan, jos teet asiakkaan erittäin tyytyväiseksi, jos asiakas siis kokee, että korjaamosi on erityisen hyvä, entisiä parempi

Lisää ajatuksia löydät täältä: http://www.arvokokemus.fi

 

,

Powered by WordPress. Designed by WooThemes